Gyerekülés vásárlási tanácsok
Legfontosabb a gyermek korának és súlyának megfelelő méretű autós ülés kiválasztása. Ebben nyújt segítséget az alábbi táblázat.:
Csoport: | Súly: | Életkor: |
Terhesség alatt | 0 Kg | -9 hónap |
0/0+ | 0-13 Kg | 0 - kb 12 hónap |
0/1 | 0-18 Kg | 0 - kb 4 év |
1 | 9-18 Kg | 9 hónap - kb 4év |
2/3 | 15-36 Kg | 3 év - 12 év |
1/2/3 | 9-36 Kg | 9 hónap - 12 év |
A megfelelő gyerekülés kiválasztásához azonban nem árt elgondolkodni a súlyhatárokon ugyanis a túl széles határ mindig
kompromisszumokkal jár, ami általában a biztonság és a kényelem rovására megy. Például ha a 0+-os bébi hordozó helyett
egy 0/1-es gyerekülést választunk valamivel tovább tudjuk használni de nincs babahordozónk (amit esetleg a babakocsinkra
is rögzíthetünk) és ha a baba elalszik az autóban körülményesebb kivenni az ülésből mint egy hordozóesetén ahol a baba
nyugodtan aludhat tovább.
Ha egy 9-36 kg súly határú ülést választunk azt sokáig használhatjuk de ezek az ülések
általában nem (vagy csak egy fokozatban) dönthetők és 18 kg-os korhatár felett csak ülésmagasítóként funkcionál amit az új
előírások szerint csak 22 kg-tol ajánlott használni. Ahhoz, hogy gyermekünket biztonságba tudjuk mindenkép három ülés
vásárlása szükséges 0/0+ 0-13 kg ; 1 9-18 kg ; 2/3 15-36 kg.

Mit kell tudni a gyermekülések biztonsági előírásairól?
Az első gyerekülések a kényelmet szolgálták, a maiak már a biztonságot is.
Az 50-es évek végén, az első gyermekülések megjelenésekor csak az utazási kényelem növelése volt a cél. Ezek a szerkezetek
azért készültek, hogy a gyerekek jobban kiláthassanak az autókból, alváskor pedig kényelmesebb helyzetben legyenek.
Biztonsági szempontokról csupán a 60-as évek végétől beszélhetünk. Akkor indult el az USA-ban egy program, amely az aktív
és a passzív járműbiztonság fejlesztését tűzte ki célul. A kezdeti fejlesztésű üléseket az autó háttámláján alul vagy felül
átvetett hevederrel rögzítették, amit a karosszériához csavaroztak. A tíz évvel későbbi vizsgálatok hamar
kimutatták, - különösen a gyorsfilm-felvételek segítettek ebben - hogy milyen csekély védelmet jelentettek az akkor kapható,
szilárdságilag gyenge, rosszul rögzített gyerekülések.
Az első szabványok 1970-től léptek életbe, de még csak a 6 hónapostól 4 éves korig terjedő korosztály biztonságos
elhelyezését megoldó előrenéző ülésekre vonatkoztak. A csecsemők és a nagyobb gyerekek ekkor "kimaradtak" az
előírásból (a 4 évesnél nagyobb gyerekek számára a felnőtt öv használatát javasolták), és az ellenőrzés módszertana is
csak statikus erőterheléses vizsgálatokra épült. Az ezután megjelent, saját övrendszerrel ellátott gyermeküléseket
bonyolult övfeszítő elrendezéssel szerelték, sokszor 4-5 helyen kellett módosítani, beállítani a megfelelő övhossz részt a
kényelmes és egyben biztonságos övfeszesség eléréséhez.
A mai legkorszerűbb gyermekülésekben már csak egyetlen övfeszítő hely van a pirossal jelölt kioldócsaton kívül.
A kioldócsatot sem volt mindig kötelező a felsőtest alsó részének közepén elhelyezni, csak a 80-as évek közepétől változott
így az előírás. A kezdeti időkben előfordult, hogy a bonyolult övfeszítő rendszer és az ülésvázon "elrejtedt" kioldócsat
miatt a menteni érkezők nem tudták kiszabadítani a gyermekeket.
Sérülési mechanizmusok, terhelési határértékek.
Fél évszázaddal az első gyerekülések megjelenése után még jelenleg is komoly mérnöki feladványt jelent a gyerekek
biztonságos utazásának megoldása. A sérülési mechanizmusok pontos megismerése, feltérképezése nehéz, nem megoldott probléma.
A gyerekek testfelépítése, a mellkas, a nyak, a fej szerkezete, csontozata, tömegarányai, terhelhetősége merőben különbözik
a felnőttekétől, ezért a felnőttekre vonatkozó kutatási eredményekből szinte semmit sem lehet itt alkalmazni.
A biomechanikai kutatások számára csupán a modellezés, a próbababás kísérletek jelentik az egyetlen valós lehetőséget,
illetve balesetek utólagos rekonstrukciója nyújt jelentős segítséget.
A terhelési határértékek meghatározása nagyon nehéz feladat, amiből egyértelműen következik, hogy igyekezni kell a
biomechanikai értékeket a lehető legalacsonyabban tartani és nem vállalni semmilyen kockázatot, vagyis a legbiztonságosabb
gyermekvédő berendezéseket kell alkalmazni. Ezzel is magyarázható az előírások állandó, folyamatos szigorítása.
A biomechanikai kutatások lassú haladásával ellentétben az utolsó tizenöt év jelentős technikai fejlődést eredményezett,
melynek következtében a vezető gyártók egyre biztonságosabb konstrukciókkal jelennek meg a piacon. És a fejlesztés nem áll
meg.
A továbbiakban a gyermekvédő berendezésekre vonatkozó előírásokról és az alkalmazott vizsgálati módszerekről ejtünk néhány szót.
ECE R44/03-04
Minden Európában forgalomba hozott gyermekülésnek meg kell felelnie az ECE R44/03 vagy 04 jelű direktívának, bárhol is
gyártották azt. Az 1995-től érvényes szabvány részletesen előírja azokat a paramétereket, melyeknek meg kell felelnie a
különböző kategóriákba sorolt gyermekvédő berendezéseknek, pontosan rögzítve a vizsgálati módszereket és a minősítéseket.
Erre azért van szükség, hogy a vizsgálatok összehasonlíthatók és rekonstruálhatók legyenek.
A minősítés legfontosabb eleme a dinamikus vizsgálat, amit erre a célra épített próbapadon, próbabábúval hajtanak végre.
A két legfontosabb adat, amit mérnek, az a fej legnagyobb vízszintes elmozdulása és a mellkas gyorsulása. A modellezett
frontális ütközést 50 km/h sebességgel hajtják végre és ebben az esetben a testre 20-28 g lassulás hat.
Ezután egy 30 km/h-s hátulról történő ütközést imitálnak, amikor a test lassulása 10-14 g.
Minden ülést, amely teljesítette az előírásokat egy narancssárga érvényesítő címkével kell ellátni, amely a következő
információkat tartalmazza: Felül szerepel rajta az ECE norma száma, alatta az „universal” kifejezés mutatja, hogy az ülés
minden autótípushoz használható. (lehetne „semi-universal” vagy „specific” is értelemszerűen típus specifikus üléseknél).
A címkén fel kell tüntetni a testsúly határokat is a szabványnak megfelelően. A körben lévő nagy "E" betű melletti szám
arra az országra utal, ahol a minősítést elvégezték. Alatta a megfelelést azonosító számsor található, amely 03-al,
vagy 04-el kezdődik attól függően, hogy az ülés melyik verziónak felel meg.
Mi a különbség az ECE R44/03 és a 04 verzió között?
Ami az ülések műszaki paramétereire vonatkozó előírásokat illeti, azok teljesen megegyeznek. Tehát nyugodtan vásárolható
03-as minősítési jellel ellátott ülés, ez csupán annyit jelent, hogy egy régebben bevizsgált típusról van szó. A 04-es
verzió, amely 2005 óta van érvényben, a vizsgálati mintavételre és a gyártás körülményeire vonatkozóan tartalmaz új
előírásokat. A 03-as verzió szerint elég volt a gyártás megkezdése előtt a prototípusokat bevizsgálni. Ez az előírás
változott meg úgy, hogy le kell gyártani egy minimum 50, maximum 5000 db-ból álló sorozatot és a közülük véletlenszerűen
kiválasztott 5 db mintát vetik alá a dinamikus vizsgálatoknak. A gyártónak továbbá rendelkeznie kell ISO 9002-es
minősítéssel.
Az ECE R44/04-es direktíva részletes, szinte mindenre kiterjedő szabályozást tartalmaz, ugyanakkor nagy hiányossága,
hogy nem követeli meg az oldalütközés elleni védelmet.
ADAC teszt
Az ADAC, a német autóklub a legnagyobb európai autós szervezet, amely saját vizsgálati laboratóriummal is rendelkezik.
2003 óta évente végeznek tesztsorozatokat és adnak ki minősítéseket a biztonsági ülések minden kategóriájában.
Ezek a vizsgálatok sokkal jobban modellezik a valóságot mert 50%-al nagyobb dinamikus terhelésnek kell megfelelnie a
próbadaraboknak, mint az ECE R44/04-es direktíva esetében. A frontális ütköztetést 64 km/h sebességgel hajtják végre és
tesztelik az üléseket egy 50 km/h sebességgel bekövetkező oldalirányú ütközés esetére is.
A teszt során négy szempontból vizsgálják az üléseket, közülük a biztonság csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb.
A használhatóság, a komfort és a kezelhetőség is külön-külön minősítésre kerül egy ötfokozatú skálán. A nagyon sok,
egymással sokszor nehezen összehangolható kritériumnak nem egyszerű megfelelni. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az
európai piacon ma kapható legbiztonságosabb ülések is "csak" jó (gut) minősítést kaptak. Természetesen büszkék vagyunk rá,
hogy köztük vannak a BeSafe termékek is. Eddig mindössze egyetlen izofix rögzítésű babahordozó tudta elérni a nagyon jó
(ser gut) minősítést. Az ülések oldal- és fejvédelmének előtérbe kerülése, ami ma a fejlesztés legfőbb iránya,
egyértelműen az ADAC tesztjeinek köszönhető.
Az ECE R44/04-es direktívának megfelelni alapkövetelmény. Jól szerepelni az ADAC tesztjén rangot jelent, amely kivívhatja
a szakma és a fogyasztók elismerését is. Minden minőségi biztonsági ülést gyártó cég ma már az ADAC tesztet tekinti
mérvadónak és legfőbb célja a nagyon jó (sehr gut) minősítés elnyerése.
További információ:
www.adac.de
ADAC VIDEO infó
Stiftung Warentest
A legnagyobb európai fogyasztóvédelmi szervezetet képviselő Stiftung Warentest az európai piacon kapható biztonsági
autósülések többségét évente leteszteli. Ezeknek a vizsgálatoknak az alapja az ADAC dinamikus ütközési tesztje,
de kiemelten foglalkoznak az ülések rögzítésével és használhatóságával is. A minősítésre baleseti esettanulmányokat,
tudományos kutatások eredményeit és a fogyasztói véleményeket is felhasználják. A Stiftung Warentest a vásárlók körében
kiemelkedően nagy véleményformáló erővel bír, ezért a gyártók számára nagyon fontos, hogy milyen helyezést érnek el a
kategóriájuk rangsorában.
További információ:
www.test.de
További töréstesztek
Egyes magazinok időről-időre publikálják saját tesztjeiket. Esetenként közlik olyan vizsgálatok eredményeit is, melyeket
egy-egy ülésgyártó saját intézetében végeztek el. Előfordulhatnak olyan teszteredmények melyek az objektív tesztek
győzteseit akár vesztesként is kihozhatják. Természetesen ezek a vélemények nem tekinthetők függetlennek.
A használhatóságra, kényelemre vonatkozó megállapítások hasznosak lehetnek a fogyasztók számára, de a balesetek során
életfontosságú biztonságról vajmi keveset tudhatnak meg.
Egyes sajtóban megjelenő cikkek csupán egy kiemelt szempont
szerint rangsorolják az üléseket pl. ár, súly, forma stb. Ezeket a véleményeket kellő kritikával kell fogadni és célszerű
az objektív tesztek eredményeire támaszkodni.
BESAFE gyerekülések adatai
Besafe Go
szabvány: ECE R44
kg/cm: 0 - 13 kg
max súly: 13 kg
életkor: 0 - 12 hó
irány: Háttal
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével vagy külön megvásárolható ISOFIX bázistalppal
- 5 pontos biztonsági övközponti övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal
- Beépített naptető
- Szűkítőbetét
- Ergonomikus hordozókar
iZi Go iZi Go+
- Picit hosszabb EPS energiaelnyelő réteg
iZi Go X1
- Belső megerősítés a jobb oldalvédelemért
- ISOFIX bázistalpas rögzítési lehetőség
Besafe Go Modular
szabvány: ECE R129
kg/cm: 40 - 75 cm
max súly: 13 kg
életkor: 0 - 12 hó
irány: Háttal
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével vagy külön megvásárolható ISOFIX bázistalppal
- 5 pontos biztonsági övközponti övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal
- Beépített naptető
- Szűkítőbetét
- Ergonomikus hordozókar
iZi Go Modular i-Size
Go-hoz képest:
- Olyan ISOFIX talpra rögzíthető, mely a következő gyermekülés talpa lesz
- Továbbfejlesztett szűkítőbetét
- SIP+ kiegészítő oldalvédelmi elem
iZi Go Modular i-Size (névváltozás nélküli újítás)
- Fehér műanyag elem az üléskagyló elején
iZi Go Modular X1 i-Size
- Dinamikus erőelnyelő réteg az oldalsó részeken
- Új szűkítőpárna, melyben az ék alakú rész a baba háta alá került, és az oldalak jobban megtámasztják a babát
- Új fejtámla design: Előző változat 2 részes, a belső részeket el kellett távolítani, de az új egyben van, az alakja olyan, hogy a növekvő gyermek fejének mindig megfelelő helyet biztosít
- Keskenyebb, ergonómiailag kialakított formájú vállpárnák
Besafe Twist B
szabvány: ECE R129
kg/cm: 40 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 0 - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: ISOFIX
- Két oldalra forgatható
- Újszülöttek szállítására is alkalmas bababetét (Baby Shell)
- A gyerekülés talpa mindig megfelelő szögben áll
- Dinamikus erőelnyelő anyag rendszer a fejtámlában
- SIP+ kiegészítő oldalvédelem
- Keskenyebb, ergonómiailag kialakított formájú vállpárnák
- Szűkítőpárna, melyben az ék alakú rész a baba háta alá került, és az oldalak jobban támasztanak
- 5 pontos biztonsági öv központi övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal
(iZi Twist B i-Size)
Besafe Twist B-E
szabvány: ECE R129
kg/cm: 40 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 0 - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: ISOFIX
iZi Twist B i-Size továbbfejlesztett változata: elektronikus visszajelző segíti a helyes rögzítés lépéseit
iZi Twist B-E i-Size (még nem elérhető)
Besafe Twist
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: ISOFIX
- Két oldalra forgatható
- A gyerekülés talpa mindig megfelelő szögben áll (Universal Level Tech.)
- Dinamikus erőelnyelő anyag rendszer a fejtámlában (Dynamic Force Absorber)
- SIP+ kiegészítő oldalvédelem
- Keskenyebb, ergonómiailag kialakított formájú vállpárnák
- Külön eltávolítható szűkítőbetétek (Two-Fit Cushions)
- 5 pontos biztonsági öv központi övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal
(iZi Twist i-Size)
Besafe Modular
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre és háttal
rögzítés: Külön megvásárolható ISOFIX talppal
- Csak külön vásárolható ISOFIX talppal rögzíthető gyerekülés
- Állítható lábtér
- SIP+ kiegészítő oldalvédelmi elem
- Kivehető szűkítőbetét
- 5 pontos biztonsági öv központi övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal (Magnetic Belt Assistants)
iZi Modular i-Size
iZi Modular X1 i-Size
- Dinamikus erőelnyelő rendszer a fejtámlában
- Keskenyebb, ergonómiailag kialakított formájú vállpárnák
- Új generációs SIP+, mely könnyebben rácsúsztatható az üléskagylóra
- Külön eltávolítható ülésbetétek
Besafe Modular RF
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm18 kg
max súly: 6 hó - 4 év
életkor: Háttal
irány: Külön megvásárolható
rögzítés: ISOFIX talppal
iZi Modular RF X1 i-Size
- Mindenben megegyezik a Modular X1 i-Size üléssel, de csak menetiránynak háttal rögzíthető
Besafe Modular A
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre és háttal
rögzítés: Külön megvásárolható ISOFIX talppal
iZi Modular A X1 i-Size- Izi Modular X1 i-Size továbbfejlesztett változata, automata övvisszahúzóval felszerelve
Besafe Turn
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre és háttal
rögzítés: ISOFIX
- Bármely irányba elforgatható
- A gyerekülés talpa mindig megfelelő szögben áll (Universal Level Tech.)
- Dinamikus erőelnyelő anyag rendszer a fejtámlában (Dynamic Force Absorber)
- SIP+ kiegészítő oldalvédelem
- Keskenyebb, ergonómiailag kialakított formájú vállpárnák
- Külön eltávolítható szűkítőbetétek (Two-Fit Cushions)
- 5 pontos biztonsági öv központi övfeszítővel, mágneses vállpárnákkal
iZi Turn i-Size
Besafe Combi
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre és háttal
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével
- Mindkét irányba rögzíthető
- Első kitámasztóval, padlótámasszal és rögzítő hevederekkel felszerelve
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
iZi Combi
- Fekete EEP energiaelnyelő réteg
iZi Combi X1
- Új rögzítőrendszer és övrendszer
iZi Combi X2
- Fehér EPS energiaelnyelő réteg
iZi Combi X3
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák (Magnetic Belt Assistants)
Besafe Combi ISOFIX
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre és háttal
rögzítés: ISOFIX menetiránynak háttal, autó 3 pontos biztonsági övével menetirány szerint
- Mindkét irányba rögzíthető
- Első kitámasztóval és padlótámasszal
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
iZi Combi ISOFIX
- Fekete EEP energiaelnyelő réteg
iZi Combi X1 ISOFIX
- Új rögzítőrendszer és övrendszer
iZi Combi X2 ISOFIX
- Fehér EPS energiaelnyelő réteg
iZi Combi X3 ISOFIX
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák (Magnetic Belt Assistants)
iZi Combi X4 ISOFIX
- Több fokozatú kitámasztóláb
- Új ISOFIX talpban fokozatosan állítható ISOFIX karok a szabályozható lábtérért
- SIP+ kiegészítő elem
Besafe Kid
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével
- Csak menetiránynak háttal rögzíthető
- Első kitámasztóval, padlótámasszal és rögzítő hevederekkel felszerelt
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
(Besafe Kid)
A további Kid ülésekkel csak a használó életkora és a név köti össze
iZi Kid X1
- Egészen új konstrukció az előzőhöz képest
- Új rögzítőrendszer és övrendszer
- Fekete EEP energiaelnyelő réteg
iZi Kid X2
- Fehér EPS energiaelnyelő réteg
iZi Kid X3
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák (Magnetic Belt Assistants)
Besafe Kid ISOFIX
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: ISOFIX
- Csak menetiránynak háttal rögzíthető
- Első kitámasztóval és padlótámasszal felszerelt
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
(Az első verziónak nem volt ISOFIX változata)
iZi Kid X1 ISOFIX
- iZi Kid X1 ülés ISOFIX változata
iZi Kid X2 ISOFIX
- Fehér EPS energiaelnyelő réteg
iZi Kid X3 ISOFIX
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák (Magnetic Belt Assistants)
Besafe Kid I-Size
szabvány: ECE R129
kg/cm: 61 - 105 cm
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Háttal
rögzítés: ISOFIX
iZi Kid i-Size
- Kid X3 ISOFIX-hez képest új rendszer
- Új támasztóláb, új első kitámasztók, új visszajelzők a helyes bekötésről (szín, hang)
- i-Size jóváhagyás
iZi Kid X1 i-Size
- Az ISOFIX karok hossza fokozatosan állítható, így szabályozva a lábteret
iZi Kid X2 i-Size
- SIP+ oldalvédelmi elem
iZi Kid X3 i-Size
- Új generációs SIP+, mely könnyebben rácsúsztatható az üléskagylóra
- Jobban támasztó és kényelmesebb ülőpárna
Besafe Comfort
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével
- Csak menetirány szerint rögzíthető
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
iZi Comfort
- Fekete EEP energiaelnyelő réteg
iZi Comfort X1
- Új rögzítőrendszer és övrendszer
(Nem volt X2-es verzió)
iZi Comfort X3
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák (Magnetic Belt Assistants)
Besafe Comfort ISOFIX
szabvány: ECE R44
kg/cm: 9 - 18 kg
max súly: 18 kg
életkor: 6 hó - 4 év
irány: Előre
rögzítés: ISOFIX vagy az autó 3 pontos biztonsági övével
- Csak menetirány szerint rögzíthető
- Padlótámasz
- Fejpárnával, szűkítőbetéttel
iZi Comfort IOFIX
- Fekete EEP energiaelnyelő réteg
iZi Comfort X1 ISOFIX
- Új rögzítőrendszer és övrendszer
(Nem volt X2-es verzió)
iZi Comfort X3 ISOFIX
- Továbbfejlesztett kagyló
- Továbbfejlesztett alvópozíció
- Merevített és emelhető fejtámla polisztirol védelemmel
- Ülésrészben EPOR energiaelnyelő réteg
- Mágneses vállpárnák
Besafe Plus
szabvány: ECE R44
kg/cm: 0 - 25 kg
max súly: 25 kg
életkor: 6 hó - 5 év
irány: Háttal
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével
iZi Plus
- iZi Kid X3 az őse, de ennek a fejtámlája picit magasabbra emelhető
iZi Plus X1
- Új generációs SIP+, mely könnyebben rácsúsztatható az üléskagylóra
- Puha habbetétes, speciális alakú szűkítőpárna
- Állítható lábtér
Besafe Up
szabvány: ECE R44
kg/cm: 15 - 36 kg
max súly: 36 kg
életkor: 4 - 12 év
irány: Előre
rögzítés: Autó 3 pontos biztonsági övével
- Háttámlás ülésmagasító, melynek háttámláját a gyermek az ülésen ülve maga állíthatja
- Több fokozatban állítható fejtámla vállöv-terelőkkel
iZi Up
(Nem volt X1-es verzió)
iZi Up X2
- Továbbfejlesztett EPS energiaelnyelő réteg
iZi Up X3
- EPS fejtámla és háttámla
- Keskenyebb, mert beljebb kerültek a háttámla állító karok az új bázistalpon
Besafe Up FIX
szabvány: ECE R44
kg/cm: 15 - 36 kg
max súly: 36 kg
életkor: 4 - 12 év
irány: Előre
rögzítés: ISOFIX vagy az autó 3 pontos biztonsági övével
- Háttámlás ülésmagasító, melynek háttámláját a gyermek az ülésen ülve maga állíthatja
- Több fokozatban állítható fejtámla vállöv-terelőkkel
(Nem volt ISOFIX verzió)
iZi Up X3 FIX
- iZi Up X3 továbbfejlesztve: ISOFIX csatlakozókkal
- SIR: ütközéskori elfordulás az utastér belseje felé
Besafe Flex Fix
szabvány: ECE R129
kg/cm: 100 - 150 cm
max súly: 4 - 12 év
életkor: Előre
irány: ISOFIX vagy az autó 3 pontos biztonsági övével
rögzítés: - Háttámlás ülésmagasító, melynek háttámláját a gyermek az ülésen ülve maga állíthatja
- Több fokozatban állítható fejtámla vállöv-terelőkkel
- Másik ülés felőli oldalon levehető extra oldalütközés elleni ütközők
- SIP+ kiegészítő oldalvédelmi elem
- Deréköv terelő
- PAD+ extra áll- és mellkasvédelmet adó övpárna
iZi Flex FIX i-Size
- Piros helyett zöld övvezetők (névváltozás nincsen)
Besafe Flex S Fix
szabvány: ECE R44
kg/cm: 15 - 36 kg
max súly: 36 kg
életkor: 4 - 12 év
irány: Előre
rögzítés: ISOFIX vagy az autó 3 pontos biztonsági övével
- Háttámlás ülésmagasító, melynek háttámláját a gyermek az ülésen ülve maga állíthatja
- Több fokozatban állítható fejtámla vállöv-terelőkkel
- Másik ülés felőli oldalon levehető extra oldalütközés elleni ütközők
iZi Flex S FIX iZi Flex FIX i-Size-hoz hasonlítva:
- ECE R44-es szabványnak felel meg
- Nincs SIP+
- Nincs PAD+
- Nincs láb közti övlehúzó
- Nem dönthető
vissza a
VÁSÁRLÁSI TANÁCSOKHOZ

